Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af fysiske produkter på christianjespersen.k.com.

Bestilling

christianjespersen.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. For at handle på christianjespersen.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, såfremt du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”Indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve købsforpligtelsen (“Gennemfør køb”) rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. 

Når du gennemfører en bestilling, vil du automatisk modtage en kvittering for modtagelse af din bestilling. Din bestilling bliver først bekræftet, når vi har alle varer på vores lager. Vi sender dig en ordrebekræftelse, når vi har fået dine bøger på lager. Du bedes være opmærksom på, at bestillingsbekræftelsen ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Vi forbeholder os derfor ret til at annullere bestillingen som følge af udsolgte varer, tastefejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lign. situationer.

Vi bestræber os på at sende din bestilling afsted inden for 48 timer efter bestilling. 

Skulle der være forventet længere afsendelse, vil du modtage en mail, på samme mail du bestilte fra.

Alle priser er gældende udsalgspriser inkl. moms. 

Betaling 

Du kan vælge at betale på følgende måder:

Med kort 

Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard/Eurocard, eller Google-Pay. Der er intet betalingsgebyr.

Du kan vælge at gemme dine betalingskortoplysninger for at sikre, at dine fremtidige køb foregår så nemt som muligt. I så fald gemmes dine kortoplysningerne krypteret hos vores betalingsudbyder.

 

Vilkår for betaling

Ved kortbetaling med VISA, VISA Electron, Mastercard eller udenlandske kort, vil der ved betaling opstå en reservation på beløbet. Ved annullering, eller deltrækning vil beløbet stå angivet som reserveret i 30 dage, efter endt aftale. Der kan læses mere i din aftale med din kortudsteder.

 

Kundepriser for virksomheder eller offentlige institutioner

Hvis du som virksomhed eller offentlig institution har et stort indkøb, kan vi give dig en fordelagtig rabat. 

Bemærk! Rabatter kan ikke kombineres med særlige tilbud og andre rabatter. Desuden frafalder fortrydelsesretten, når du forhandler en særlig pris. 

Ønsker I at få trykt et større lager med firma logo og ekstra indsatte sider med jeres eget forord, er dette også muligt.

Kontakt Christian Jespersen på info@@studiebooster.dk for at drøfte en afltale.

Levering

Leveringstid

Din vare/varer sendes inde for 48 timer efter bestilling, men vi bestræber os på at sende dem hurtigst muligt. fremgår ved hver enkelt vare.

Hvis bøgerne går i restordre hos vores leverandør, vil du blive notificeret og tilbudt om du vil trække din ordre tilbage, eller vente på at bøgerne igen er på lager. 

Leveringsform

Vi leverer varerne med Post Nord, DAO distribution, GLS til afhentning hos nærmeste pakkecenter.

Vi leverer kun til Danmark. 

Fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder kun ved købte fysiske bøger på christianjespersen.dk.

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 100 dage, hvor du bedes sende pengene med Mobile Pay til: 29 80 13 16 – Studiebooster.

Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den bestillingsdag, og du får pengene tilbage for dit køb uanset hvad.  Du betaler dog selv for returomkostninger.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Undtagelser for fortrydelsesretten

Der ydes ingen fortrydelsesret for virksomheder og institutioner. 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail,hvor du oplyser, at du fortryder til info@studiebooster.dk eller via telefonnummer 29 80 13 16.

Du kan skal skrive en utvetydig meddelelse fra den email, du har foretaget bestillingen på om, at du fortryder. Vi beder dig i dette henseende om tydeligt at angive ordrenummeret.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til:
Studiebooster
Florsgade 7, 1.th
2200 København N
Danmark

Du skal selv betale for returnering af varen

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
 

Tilbagebetaling 

Når du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
 

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen 

Dit køb er omfattet af købeloven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på e-mail info@studiebooster.dk eller på telefon 29 80 13 16.

Returnering af en defekt eller mangelfuld vare skal ske efter forudgående kontakt til Saxo.com, som sørger for at fremsende en forudbetalt returseddel. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Cookies 

Ved at benytte christianjespersen.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg, og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Læs mere om, hvilke cookies der bruges på Saxo.com, samt hvorledes du sletter cookies her.

Donationer

Donationer til Studiebooster kan ikke refunderes. Returneres en vare, der er købt sammen med en donation, tilbagebetales kun beløbet for varen.

Oplysning om klagemuligheder 

Hvis du som forbruger ønsker at klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, skal du kontakte vores kundeservice på info@studiebooster.dk. Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning kan man sende en klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.naevneneshus.dk  

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 555 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail-adresse info@saxo.com.